Monday, May 26, 2014

Cum să creezi o campanie video pe YouTube

11:18 AM Posted by Self-Discovery Journey , No comments
youtube, campanie pe youtube, video campaign, campanie video, youtube campaign
https://www.youtube.com/yt/advertise/why-it-works.html
Campaniile pe YouTube sau Campaniile Video poate fi implementata în două moduri:
  • din interfața Google Adwords - Campaign > Online Video

Cu peste 3 MILIARDE de afisari pe zi, YouTube este de departe cel mai mare site de video-sharing din lume. De aici putem deduce faptul că promovarea video nu trebuie ignorată, ci trebuie să-l privim ca pe un instrument de marketing destul de puternic, având în vedere că numărul mare de utilizatori care accesează zilnic acest site.
http://goo.gl/gSCpQF
AdWords pentru video este un instrument de gestionare a campaniilor video în cadrul AdWords. 
Pași spre o campanie Video:

1. Din interfața Adwords, click pe New Campaign > Online Video;
2. Adăugare nume camapnie;
3. Buget zilnic;
4. Metoda de livrare a anunțurilor;
5. Rețele: YouTube Search sau YouTube Video (care include și rețeaua de Display);
6. Targetarea locației și a limbii;
7. Adaugarea URL-ului clipului video;
8. Creare anunțuri in-Stream sau in-Display;
Anunțurile in-Stream
Puteți utiliza acest format atunci când doriți să vă promovați video-ul în cadrul altor videoclipuri  de pe YouTube și din Rețeaua de Display Google. După cinci secunde, utilizatorul are opțiunea de a închide anunțul.
Pentru videoclipurile cu durata de minimum 30 de secunde, veți fi taxați când utilizatorul atinge pragul de 30 de secunde al videoclipului. Pentru videoclipuri mai scurte de 30 de secunde, veți fi taxați când utilizatorul termină de urmărit videoclipul.
Anunțurile in-Display
Acest format de anunțuri video poate fi utilizat pentru a promova un videoclip, pe coloana din dreapta unde se găsesc related Videos, pe YouTube sau în Rețeaua de Display Google.
Aspectul formatului de anunț variază în funcție de dimensiunile anunțurilor și de formatele de afișare acceptate de diferitele site-uri pe care urmează să se afișeze. De exemplu, pe YouTube toate anunțurile vor aparea la aceași dimensiune.
Pentru acest format veți fi taxați doar atunci când utilizatori aleg să vă vizioneze anunțul, dând clic pe acesta.









9. Să nu uităm nici de Ad Rotation și de Frequency Capping;

Frequency Capping reprezintă numarul maxim de afisari ale unui anunț pe care un user unic le vede într-un interval de timp (zi/saptămână/lună).

10. ...și nici de targetarea în funcție de device-uri;

  Alte criterii de targetare a campaniilor video pe YouTube

1. Targetarea în funcție de datele demografice (targetare în funcție de grupele de vârstă sau sex)

2. Targetare în funcție de subiecte „Topics”
3. Targetarea în funcție de categoriile de interes „Interests”
4. Targetarea în funcție de cuvinte cheie


Thursday, May 15, 2014

Noi caracteristici pentru Keyword Planner Tool

3:00 PM Posted by Self-Discovery Journey No comments

Ce este Keyword Planner Tool?

Acesta este un instrument gratuit oferit de către Google, cu ajutorul căruia puteți:
  • obține idei de cuvinte cheie relevante afacerii dvs. pentru campaniile plătite sau pentru SEO;
  • afla volumele de căutări pentru anumite cuvinte din rețeaua Google Search;
  • vedea cât de mare este concurența pentru anumite cuvinte cheie și cât ar trebuie să plătiți pentru un click;
  • multiplicarea listelor de cuvinte cheie;

De unde se acceseză Keyword Planner?

Keyword Planner Tool


Care sunt noile caracteristici ale acestui Tool?

  1. Grafice colorate cu estimarile în funcție de targetarea geografică.
    keyword planner









    2. Segmentare geografică în funcție de locația targetată
Pentru graficul de mai jos, locația selectată a fost România, iar apoi traficul a fost încă o dată segmentat pe județe. Alte opțiuni mai erau, în funcție de oraș sau aeroporturi.
Pentru SUA, segmentarea se mai poate face și în funcție de codul poștal, municipiu, vecinătăți, universități, districte, etc.

      3. Segmentarea traficului în funcție de device.
    
        4. Tendințe de căutare pe telefoanele mobile pentru ultimele 12 luni.
        Astfel, în imaginea de mai jos putem să vedem cum au evoluat căutările pe telefoanele mobile și putem să ne facem o idee dacă merită să investim într-o campanie separată, doar pentru mobil.

        5. Perioade de timp flexibile.
Acum advertiserul poate să își aleagă intervalul de timp pe care să se bazeze estimările de trafic.
       6. Comparație în funcție de perioada precedentă, anul trecut sau o perioadă personalizată.
    Cam așa va arăta graficul cu estimările în funcție de perioada precedentă:

       7. Estimări în funcție de device

Thursday, April 10, 2014

10 moduri de a vă crește CTR-ul

8:05 PM Posted by Self-Discovery Journey No comments
După cum spuneam și în articolul precedent, CTR-ul joacă un rol foarte important în relevanța campaniilor pe care le gestionați. Cu cât CTR-ul este mai mare, cu atât mai relevante sunt anunțurile pentru utilizatorii care ajung pe site-ul dvs.
http://goo.gl/mJ1gl
10 moduri de a vă crește CTR-ul:
1. Utilizarea diacriticelorCâți dintre voi nu ați citit în anunțul de mai jos Cabana Pește Rău? Deci, prentu ca anțurile să fie cât mai relevante este foarte important să folosiți diacriticele.
2. Gruparea cuvintelor cheie - Degeaba aveți într-un ad group zeci de cuvinte cheie dacă aceste anu sunt grupate pe teme specifice. Și ține-ți minte, pentru ca anunțul dvs. să fie cât mai relevent trebuie sa conțină cel puțin unul keyword din grupul de anunțuri aferent.

3. Utilizarea extensiilor de anunțuri - extensiile de anunțuri vă oferă posibilitatea de a adăuga informații suplimentare despre business-ul vostru unui anunț text simplu. Acestea pot fi: extensii cu numărul de telefon, extensii de locație, extensii spre alte secâiuni din site-ul dvs, etc. Pe lângă scopul informativ, acestea au și impact asupra CTR-ului.

4. Utilizarea cuvintelor cheie negative - Cuvinetele cheie negative nu numai că vă ajută să vă creșteți CTR-ul, dar și previn traficul nerelevant sau risipirea bugetului aiurea.

5. First Letter Caps - este foarte ciudat să traduci această frază în română. Aceasta ar presupune scrierea primei litere din fiecare cuvânt cu majusculă. De ce? Pentru că anunțurile devin mult mai vizibile în felul acesta și în al doilea rând scrieți un anunț, nu o teză de doctorat!
   
  
6. Testarea unor mesaje multiple - acestea sunt un must pentru fiecare advertiser. Este foarte important să creăm mai multe anunțuri și să testăm mesaje diferite pentru a vedea care convertește mai bine. Și nu uitați, la setările campaniei trebuie bifată opțiunea Rotate indefinitely.

7. Diferențierea de concurență - Este foarte important să fie originali în conceperea mesajelor anunțurilor pentru a ne diferenția de concurență. Cum facem acest lucru? În primul rând, identificăm care sunt punctele noastre forte în comparație cu ceilalți și mizămpe ele. Aici pot fi incluse: prețurile promoționale, livrarea gratuită sau alte avantaje în plus față de concurență. În al doilea rând, pentru a vedea cum se promovează concurenta putem folosi Ad Preview and Diagnosis Tool.

8. Utilizarea unui Call to Action - Cum îi dterminăm pe utilizatori să dea click pe anunțul nostru? Mesaje precum: „Află mai multe”, „Comandă/Cumpără Acum”, „Rezevă”, „Economisește” îi vor determina pe cei care văd anunțul să între pe site-ul nostru.

9. Crește-ți bugetul campaniei - Aceasta este una dintre cele mai rapide, dar și mai costisitoare metode a vă crește CTR-ul. Aceasta poate fi o idee bună atunci când vedeți că anunțurile dvs. de afișează pe poziții inferioare.

10. Extended Headline - Cum puteți face acest lucru? Un simplu . (punct) sau un ! (semnul exclamării) vor schimba poziția primului rând al anunțului. Astfel, rândul va „migra” imediat după titlu. 
                  




   

Tuesday, April 8, 2014

Ce este CTR-ul și care sunt factorii care îl influențiază?

10:58 PM Posted by Self-Discovery Journey No comments
Ce este CTR-ul?
CTR-ul (click-through-rate) sau rata de click reprezintă raportul dintre numărul de clickuri și numărul de afișări. CTR-ul este prezent atât la nivelul campanie, la nivelul grupurilor de anunțuri, precum și la nivelul anunțurilor sau a cuvintelor cheie. 

CTR-ul este considerat un indicator al relevanței anunțului/cuvintelor cheie pentru un utilizator. Ca și best practice, este foarte important ca într-un anunț text să se regăsească măcar unul dintre cuvintele cheie prezente în ad-group. Cu cât cuvintele cheie și anunțurile au legătură mai strânsă unele cu altele și cu produsele sau serviciile pe care le promovăm, sunt mai multe șanse ca un utilizator să dea click pe anunțul vostru.

Valoarea CTR-ului contribuie și la Scorul de Calitate (QS - Quality Score) al cuvântului cheie, care poate afecta costurile și poziția anunțului. Rețineți, o valoare mai mare a CTR-ului și a Scorului de Calitate, înseamnă automat costuri mai mici pentru campania dvs.

http://www.click-conversion.com/wp-content/uploads/2012/09/getting-better-click-through-rates.jpg

Un CTR bun înseamnă îmbunătățire și optimizare permanentă.

Potrivit AccuraCast's, media ratei de click a anunțurilor de pe poziția 1 este de 7,11 %, respectiv 0,55 % pe poziția a noua. (acest studiu se bazează pe 2 milioane de clickuri/anunțuri).
http://www.smartinsights.com/wp-content/uploads/2013/11/GooglesearchCTR.png
  • Poziția 1: CTR 7.11%
  • Poziția 2: CTR 3.01%
  • Poziția 3: CTR 2.19%
  • Poziția 4: CTR 2.15%
  • Poziția 5: CTR 1.61%
  • Poziția 6: CTR 1.04%
  • Poziția 7: CTR 0.89%
  • Poziția 8: CTR 0.75%
  • Poziția 9: CTR 0.55%


Saturday, April 5, 2014

De ce să te promovezi prin Goolge Adwords?

10:23 AM Posted by Self-Discovery Journey No comments
Google atinge aproximativ 90% dintre utilizatorii de internet, cu 2.5 miliarde de pagini afișate în fiecare zi, declanșate de către cei 456 milioane de vizitarori unici pe lună. În plus, deține rețeaua numărul 1 de advertising din lume, folosită de companii de pe întreg mapamondul în cadrul a mii de campanii de promovare.

http://goo.gl/lTQWl2
Dacă vrei ca mesajul tău de marketing să ajungă la milioanele de utilizatori ai motorului de căutare, atunci acest serviciu al gigantului Google te poate ajuta să îți atingi obiectivele de vânzare. Anunțurile AdWords sunt afișate alături de rezultatele de căutare pe Google, ca și pe site-urile de căutare și de conținut din Rețeaua Google (Google Network) aflată în continuă dezvoltare, care include site-uri Web ca AOL, Ask.com, EarthLink, HowStuffWorks și Blogger. Beneficiind de căutari pe Google și de afișări de pagină în Rețeaua Google în fiecare zi, anunțurile Google AdWords vor ajunge la o audiență vastă.

Serviciul de publicitate Google AdWords oferă posibilitatea atragerii unor noi clienți, precum și a dezvoltării afacerii indiferent de mărimea bugetului de promovare. AdWords permite alegerea destinațiilor în care compania își va plasa anunțul, stabilirea bugetului campaniei, precum și măsurarea impactului anunțului. Un mare plus îl reprezintă faptul că nu există un buget minim impus pentru a derula o campanie pe Google AdWords.

Care sunt avantajele acestui tip de promovare?
  • Voi decideți cui vă adresați, publicitatea plătită pe Google fiind perfect targetată, anunțurile fiind afișate doar persoanelor interesate de business-ul dvs.
  • Advertiserul plătește doar pentru utilizatorii care dau click pe anunț și îi accesează site-ul, el controlând suma maximă pe care este dispus să o plătescă pentru un click.
  • Prețul plătit efectiv este influențat de mai mulți factori (poziția în pagină, concurența, calitatea anunțului și a paginii de destinație, existența extensiilor de anunțuri), iar dacă o campanie este optimizată corect se pot reduce și costurile; acest lucru trebuie făcut continuu.
  • Nu se impune un buget minim; voi stabiliți bugetul zilnic, iar la epuizarea acestuia anunțul nu mai este afișat. Spre deosebire de publicitatea tradițională, costurile sunt foarte transparente și flexibile, de aceea și bugetul zilnic este foarte ușor de gestionat. Plătiți numai dacă cel care a văzut anunțul a și dat click pe el, ajungând astfel pe site-ul vostru. Voi stabiliți cât sunteți dispuși să plătiți pentru fiecare click, iar clasamentul anunțurilor se face automat prin sistemul de licitații patentat de Google.
  • Puteți direcționa afișarea anunțurilor către potențialii clienți, indiferent de unde sunt aceștia (regiune, țară, limbă). Aria de difuzare a anunțurilor poate fi micșorată sau extinsă în funcție de obiectivele de publicitate, de la afișare în toată lumea la afișare doar în orașul dorit.
  • Puteți planifica intervale orare și zilele în care să fie afișate anunțurile, pentru o eficiență maximă. De ce să plătiți pentru click-urile în acele ore la care audiența este puțin susceptibilă să realizeze o comandă sau o înscriere? Campania AdWords poate fi oprită automat astfel încât să nu ruleze în intervalele nerentabile.
  • Promovarea prin AdWords are rezultate imediate, iar voi beneficiați de promovare în timp real. Site-urile Partenere Google (YouTube, Blogger, site-uri de actualități, bloguri, forumuri) pot afișa bannerele direct din contul de AdWords. De obicei anunțul va apărea în rețeaua Google cam la 10 minute de la punerea în circulație a campaniei, nu trebuie să așteptați să faceți update-uri deoarece sunt implementate imediat. Și mai mult, plătiți la click sau la mia de afișări, în funcție de strategia de marketing.
  • Rezultatele unei campanii Adwords sunt cuantificabile, din primul moment și terminând cu ultimul click. Vom ști oricând, cu exactitate, câte comenzi s-au generat prin intermediul campaniei, precum și costurile de achiziție pentru fiecare nou client.
  • Cu o campanie coerentă și bine concepută, anunțurile dvs. pot fi poziționate deasupra celor ale competiției, chiar dacă aceștia plătesc sau licitează mai mult.
  • Monitorizarea până în cele mai mici detalii și intrumentele puse la dispoziție de către Google, fac posibilă ajustarea din mers a campaniei, astfel încât să obțină rezultate maxime cu costuri minime, cel mai bun ROI (Return on Investment).
  • Ajungeți la clienții dvs., indiferent de dispozitivul pe care aceștia îl utilizează. avantajele google adwords, google adwords

Friday, April 4, 2014

Ce este Google Adwords?

4:48 PM Posted by Self-Discovery Journey No comments
Google AdWords este cea mai bună oportunitate de a-ți promova afacerea prin intermediului sistemului PPC (pay per click) , fiind în același timp și cea mai eficientă metodă de publicitate din zilele noastre. 

Cum funcționează sistemul PPC?
Atunci când o persoană caută un anumit produs sau serviciu prin intermediul motorului de cautare Google, observă imediat sub bara de search sau în partea dreaptă a paginii acele Ads, reprezentând reprezentând anunțurile plătite prin intermediul Google Adwords. Cei care își promovează anumite produse sau servicii licitează pentru cuvintele-cheie pe care le consideră cele mai relevante pentru business-ul lor.

Pot spune că Google Adwords este cel mai complex sistem de publicitate online din câte există la ora actuală. Google Adwords permite ca orice site, indiferent de concurența care există pe un anumit domeniu, să aibă șanse să obțină suficiente vizite în funcție de necesitatea de promovare a fiecărei afaceri și de bugetul disponibil.

În economia de azi este foarte greu să atragi clienți noi, să îți promovezi produsele sau serviciile fără o publicitate corespunzătoare. Niciodată să nu plecați de la ideea că Google Adwords înseamnă doar bani cheltuiți. În realitate este cea mai bună investiție în publicitatea online pe care o faceți.

Henri Ford, fondatorul companiei care îi poartă numele, a fost întrebat ce ar face dacă ar da faliment și ar rămâne cu 20 de dolari în buzunar. Răspunsul lui a fost cât se poate de inovator: ”De doi dolari aș cumpăra creioane, iar pe ceilalți 18$ i-aș investi în promovarea acestora.”