Tuesday, January 6, 2015

Ce sunt obiective de marketing?

8:57 PM Posted by Self-Discovery Journey No comments
Fie că este vorba de un plan de afaceri sau de o campanie Adwords nu trebuie să pierdem niciodată din vedere alcătuirea unui plan al obiectivelor. Ce rezultate vream să obținem? Prin ce metode? În cât timp? Acestea sunt doar câteva întrebări pe baza cărora se structurează întreaga fundație a planului nostru.


Când vorbim de obiective de marketing, trebuie să aveam în vedere criteriile S.M.A.R.T. De unde provine acest acronim? În 1981, George T. Doran a scris o lucrare în Management Review intitulată: „Există o metodă deșteptă (S.M.A.R.T.) de a vă stabili obiectivele manageriale.” El a fost cel care a introdus aceste obiective pentru a-i ajuta pe manageri să-și definească planul de afaceri.

A întocmi un plan S.M.A.R.T., înseamnă a avea obiective specifice, măsurabile, realizabile, relevante și raportate la o anumită perioadă de timp.

În ceea ce privește obiectivele derulării unei campanii de marketing, acesta trebuie de asemenea să respecte cele 5 criterii S.M.A.R.T.: 

1. Specifice - aceste obiective trebuie să răspundă la următoarele întrebări:
  • Ce aș vrea să realizez prin intermediul acestor obiective?
  • De ce? Ce beneficii am din îndeplinirea acestor obiective?
  • Cum? Aici trebuie identificate toate cerințele și constrângerile pentru îndeplinirea a ceea ce ne-am propus.
2. Măsurabile - este absolut indispensabil ca atunci când ne formăm obiectivele să existe un indicator cuantificabil.
  • Când voi ști că obiectivul meu a fost atins?
  • Care sunt indicatorii spre succes? Sunt cuantificabili?
3. Realizabile - formularea obiectivelor de marketing nu sunt task-urile unui visător, ci ale unei persoane competente, orientată spre rezultate.
  • Cum POATE fi obiectivul meu atins?
4. Relevante - atunci când ne creăm un obiectiv trebuie să avem în vedere dacă acesta este relevant și dacă se merită să investim timpul, energia și resursele de care dispunem.
  • este util?
  • este timpul?
  • țelul propus se completează cu celelalte obiective setat la nivel de companie?
5. Raportate la o perioadă de timp - în acest caz trebuie să avem în vedere niște elemente temporale la care trebuie să ne raportăm. Trebuie să ne setăm un deadline, iar la finalul perioadei să tragem linie și să vedem ce am obținut.
  • obiectivele sunt pe termen scurt sau lung?
  • când am început?
  • când am terminat?

0 comments:

Post a Comment